EĞİTİM İLKELERİMİZ
Çocukların bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal, kültürel, dil ve hareket gibi çok yönlü gelişimlerini destekleyecek eğitim ortamı hazırlanır.
EĞİTİM İLKELERİMİZ
1 Çocukların bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal, kültürel, dil ve hareket gibi çok yönlü gelişimlerini destekleyecek eğitim ortamı hazırlanır.
2 Eğitim etkinlikleri düzenlenirken ; çocukların yaşları, gelişim özellikleri, öğrenme hızları, ilgileri, gereksinimleri ile okulun ve çevrenin imkânları dikkate alınır.
3 Çocukların ; beslenme, uyku, öz bakım becerileri ve sağlıklı yaşam için temel alışkanlıklar kazanmalarının yanında doğa sevgisiyle çevreye duyarlı olmaları da sağlanır.
4 Eğitim etkinlikleri; çocukların, sevgi, saygı, iş birliği, katılımcılık, sorumluluk yardımlaşma ve paylaşma duygularını geliştirici nitelikte olur.
5 Eğitim, sevgi ve şefkat anlayışı içinde yürütülür. Çocuklara eşit davranılır ve bireysel özellikler göz önünde bulundurulur.
6 Çocukların öz güvenlerini kazanmaları için ceza, baskı uygulanmaz ve kısıtlamalara yer verilmez.
7 Çocukların hayal güçleri, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışlarının gelişimi sağlanır.
8 Çocukların kendilerini ifade ederken ; Türkçe' yi doğru ve güzel konuşmalarına öncelikle önem verilir.
9 Şartları elverişsiz çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetişme ortamı hazırlanması için çaba gösterilir.
10 Oyun, çocuklar için en uygun öğrenme yöntemi olarak uygulanır.
11 Eğitim programı hazırlanırken ailelerin ve içinde bulunulan çevrenin özellikleri dikkate alınır, ailenin eğitime etkin katılımı sağlanır.
12 Çocuğun gelişimi ve okul öncesi eğitim programı düzenli olarak değerlendirilir.
13 Akademik çevrelerle sürekli işbirliği sağlanır.